2009/12/09

Kampány és a választás utóíze

A két választás közti hétben lázasan követtem a sajtót, illetve sok emberrel beszélgettem a jelenlegi politikai helyzetről, kire érdemes voksolni, mit gondolnak a népet képviselőkről. Mindenhonnan Băsescu, Geoană vagy éppen Antonescu mosolygott rám. A rádióban is őket vagy róluk hallottam. Még szerencse, hogy a csapból is nem szórólapok folytak, habár ha kivitelezhető lenne, nem hiszem visszarettennének, hogy alkalmazzák. Most hétvégén haza utaztam sáros és nehezen megközelíthető kis falúmba, végre nyugalom vár rám, gondoltam, de sajnos reggel hét órakor tele plakátokkal fogadott a falú, és nagymamám agyonsújtó kérdése- Eszterkém mindenki azt mondja a kékszemű politikust kell választani, te mit mondasz? A másik nagymamám mikor megtudta, hogy én a változásra, az újra szavaztam teljesen kiábrándult,- vissza akarod hozni a kommunizmust, hiszen még az újságban is Geoanăt láttam Iliescuval, amint a kezüket fogták-, és fél órát papolt milyen rossz volt a kommunizmus. Épp csak azt nem akarta megérteni, hogy ő azt egy kampány újságban látta. Végig néztem az Antena híradójában, hogy még a mikulás is a demokrata-liberálisoknak kampányol, vagy ők használták fel a mikulást kampány céljából, nem tudhatom. Mérgelődtem magamban, régebb a falunkban, ha öt plakát volt, az sok volt, és az is az RMDSZ plakátja volt, most meg mindkét jelölt nemcsak, hogy a kerítésről mosolyog, hanem magyarul is tud.

Vasárnap este vártam az exit poll eredményeket, Geoană nyert, majd mindkettőnek ugyanannyi szavazata van, Băsescu nyert... nem értem, teljes káosz. Geoană ünnepelt, hogy államelnök lett, Băsescu pedig, hogy továbbra is a bársonyszékben, marad. Miért nem lehet megvárni a végleges eredményeket –gondoltam, mit érnek el, ha időnap előtt győzelmet ünnepelnek, kár a gőzért, meg a pezsgőért, és teljesen megfeledkeznek, hogy ezzel csak a jó nép idegszálait morzsolgatják.

Hétfőn visszautaztam, este végül megtudtam a végleges eredményt is, marad minden ahogy volt, és fülemben visszacseng egy kedves ismerősöm mondata, „továbbra is pirulhatok a külföldi vendégeim előtt, hogy ilyen államelnökünk van”.

5 comments:

  1. Hagyd el, Eszter, nem érdemes ezen idegeskedni. Csak a mamákat sajnálom...

    ReplyDelete
  2. két rossz közül kellett választani, és mi a nagyobb rosszat választottuk.....

    ReplyDelete
  3. A nagyanyáid a jó rész! Azzal kellett volna kezdeni! Meg talán befejezni is:))

    ReplyDelete
  4. Hat nem tudom, hogy melyik jo resz, vagy melyik nem...Viszont azert "meredek" valakirol azt irni hogy papolt.
    Eloszor is,mikor kommunizmus volt meg en is hatulgombolosban jartam, nemhogy te. Valaki olyannak a velemenye valamennyire szamit aki benne elt, es tudja ,hogy mi az amikor az uzletekben semmit nem lehetett kapni, kenyeret is jegyre.
    Jah, persze lehetett egy dolgot kapni, verest boven, ha nem fogtad be a szad.
    Meseld annak akit megvertek, megkinoztak, hogy most ezuttal milyen uberfasza lesz. Mert szerintem nem hiszi el.
    Nem eltunk akkor, nem tudjuk mi volt. Nem is tudjuk felfogni. Es adja a Fennvalo, hogy ne is kelljen. Jar a bagolesonk, olyaan dolgokrol amirol halvany lila fingunk sincs.
    Komunista az ma is es holnap is az marad. Az olyan politikus aki osszeall a PRM-vel es Becalival az elottem egy halom lotragya.

    ReplyDelete
  5. Kedves névtelen!
    Örültem volna, ha névvel is vállalod a mondanivaló. Bejegyzésemben nem mondom azt, hogy Geoană lett volna a megváltó, de, hogy Băsescu nem az, az egyszer biztos. Eleve reménytelen volt a helyzet hiszen két rossz lehetőség közül kellet választani. Szerintem ebben a bejegyzésben nem is annyira a politikusokról írok és nem azt boncolgatom mi lenne jobb és miért, hanem arra mutatok rá, hogy mindenhol mennyire kampányolnak. Nagymamám egyszerű példájával mutattam rá mennyire nem tudjuk kit válasszunk (biztos vagyok sokan nem tudják kit válasszanak, és ha választanak azért választják X-et vagy Y-t, mert valaki azt mondja nekik, nem mert meg vannak győződve arról, hogy az jó). Amúgy nem mindenki tartja rossznak a kommunizmust, mármint nem teljesen rossznak, például van ilyen érv, hogy volt munkahely. Igazad van, nem éltem a kommunizmust nem is szeretném, de ami most van az sem jó.
    Ja és nem ismered a nagymamámat... tényleg tud papolni(mondani).. és ezt nem kell negatív értelemben venni.

    ReplyDelete